Pozycjonowanie

tagi: e-marketing + optymalizacja + pozycjonowanie + pozycjonowanie internetowe + pozycjonowanie sklepów + pozycjonowanie stron internetowych + sem + seo

Efekty pozycjonowania dla jednej z naszych witryn - GoogleAnalytics

Źródło: statystyki Google Analytics

W piątek 20 listopada 2009 w sklepie internetowym było 26 wizyt, po niespełna 4 miesiącach 17 marca 2010 r. było to już 407 wizyt dziennie. A zatem w opisywanym okresie nastąpił  prawie 16-krotny wzrost dziennej liczby wizyt. Wszystko dzięki naszym usługom pozycjonowania opisywanego sklepu internetowego w wyszukiwarkach internetowych.

Pozycjonowanie - definicja

Pozycjonowanie strony www to działanie mające na celu wypromowanie strony w wynikach wyszukiwania dla określonych słów kluczowych i wyrażeń w najpopularniejszych wyszukiwarkach internetowych. Internauci odnajdują ciekawe witryny internetowe wpisując w pole zapytania wyszukiwarki interesujące wyrażenie.

Wysoka pozycja to większy ruch na stronie

Ten fakt wydaje się być oczywisty, każdy internauta szukając jakiegoś wyrażenia natrafia na odpowiednią stronę zwykle na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Wynika to m. in. z algorytmu jakiego używają wyszukiwarki, który zapewnia zgodność wyszukiwanej frazy z tym, co prezentuje dana strona dla lepiej wypromowanych serwisów. Statystyki pokazują, że ponad 80% użytkowników internetu przegląda tylko dwie pierwsze strony z wynikami, 62% jedynie pierwszą stronę, a ponad 35% uznaje serwis na pierwszej pozycji za lidera w danej branży.

Etapy pozycjonowania

Usługa pozycjonowania stron www wiąże się z kilkoma istotnymi czynnościami.

Analiza słów kluczowych - jest podstawą dalszych działań. W tym etapie należy dobrać odpowiedni zestaw słów kluczowych, dla których będziemy promować witrynę.

Optymalizacja strony -  wyszukiwarki przechowują w swoim indeksie kopię strony. Dlatego warto jest więc zadbać o to, aby jej kod był zoptymalizowany pod kątem słów kluczowych, a treść zawierała ich odpowiednią ilość.

Rejestracja w wyszukiwarkach - można wpływać na szybką indeksację witryny poprzez rejestrowanie strony w odpowiednich katalogach i innych serwisach przeznaczonych do tego celu.

Monitorowanie wyników pozycjonowania - jest zazwyczaj ostatnim etapem umowy. Polega na bieżącym badaniu aktualnych pozycji witryny i odpowiednim działaniu w przypadku pogorszenia sytuacji.

Sposób rozliczania 

Usługę pozycjonowania cechują dynamiczne i nieregularne zmiany. Stąd też zapłata za nią jest wyznaczana w oparciu o efekty pracy. Otrzymanie wiarygodnej wyceny jest możliwe, jeśli rejestrowane są wyniki w określonych odstępach czasu, a następnie wyznaczana średnie wartość kwoty.