Synergia działań SEM

tagi: Linki Sponsorowane + adWords + google + kampania + logisoft + pozycjonowanie

Synergia w marketingu oznacza, że współdziałanie różnych czynników daje efekt zdecydowanie większy niż suma poszczególnych odrębnych działań.

W procesie projektowania promocji w wyszukiwarkach internetowych warto zainteresować się pozycjonowaniem jak i kampaniami Linków Sponsorowanych. Oba sposoby reklamy serwisu będą się wzajemnie uzupełniać, co bardzo znacząco wpłynie na osiągnięcie celów sprzedażowych i marketingowych.

Opierając się na kampanii reklamowej Google AdWords możemy wybrać optymalne, najbardziej efektywne frazy do pozycjonowania witryny. Korzystając z kampanii Linków Sponsorowanych w dalszych krokach promocji możemy zwiększyć jej obszar dzięki możliwości dodania nieograniczonej ilości słów kluczowych.

Kolejną zaletą jednoczesnego prowadzenia działań Linków Sponsorowanych oraz SEO (Search Engine Optimization) jest bardzo małe ryzyko, że promowana domena z niewiadomych przyczyn spadnie na dalsze pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania. Kampania reklamowa Google AdWords może wtedy cały czas wyświetlać reklamy, dzięki którym serwis wróci na utraconą pozycję.

 

 

Porównanie SEO i Linków sponsorowanych Google
  PPC SEO
 Efekty  Szybkie – reklamy wyświetlają się od razu po uruchomieniu kampanii  Wolne – pozycjonowanie to proces długotrwały, min. kilka tygodni
 Liczba fraz kluczowych  nieograniczona  ograniczona
 Ingerencja w serwis  nie  tak
 Treść reklamy  Możliwa zmiana treści w emitowanej reklamie  Ściśle uzależniona od treści w witrynie
 Gwarancja pozycji  Pozycja zależna od CPC (cost-per-click) oraz Wyniku Jakości  Brak gwarancji osiągnięcia wysokiej pozycji. W przypadku konkurencyjnych fraz ich osiągnięcie może trwać nawet kilka miesięcy.
 Trwałość  Uzależniona od budżetów reklamodawcy  Osiągnięte pozycje są trwałe (jednak stale trzeba dbać o osiągniętą pozycję)
 Koszt  O maksymalnym koszcie za jedno kliknięcie decyduje reklamodawca  Uzależniona od modelu rozliczeń z agencją pozycjonującą